SK "degildederlandsknechten"

Zytho- en spellologen aller landen verenig u ..en kom bij de Gilde

16.3.2017 Gloomhaven Sessie 4 – Scenario 3 – De Brute – Variatie van biertjes


De “Brute” – geschilderd en aangeleverd zoals origineel. Het geschilderde exemplaar is niet van ons. ūüôā¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† ¬†(speler : Thorwahler)

 

 

Een Gloomhaven spelverslag, zonder echt te veel van het verhaal vrij te geven, eerder bedoelt om mensen al dan niet curieus te maken …wenst u echter meer detail kan u steeds hier een spelsessie bijwonen van een engelstalige groep die ook dit scenario speelden en filmden.

Het hoeven niet altijd dezelfde spelers te zijn die rond te tafel zitten, er zitten genoeg karakters in Gloomhaven dat je dat kan laten wisselen. Een max van zes lijkt me echter ideaal, de spelers kunnen op deze manier toch hun karakters laten groeien zonder dat men te veel verschil gaat hebben in eigenschappen, sterktes. Nu men dient er natuurlijk voor te zorgen dat iedereen min of meer evenveel tijd vertoeft in Gloomhaven.

Na onze vorige ontmoeting met doden en ondoden, splitste de groep op en ging de Brute, “Thorwahler” met de andere geestesgenoten van die tijd in op de vraag van een handelsvrouw om voor haar een opdracht uit te voeren De Brute, ik dus, had genoeg van de ondoden en wilde wel wat van de wereld zien, de vogeltjes en de bomen.

 

Vooreerst ontdekten we echter in een zijstraatje van GH een kelder en schuilend voor het slechte weer ontdekten we daar wapens en verkoopbare goederen, als het ware achter gelaten (als er niemand is noem ik het achter gelaten !). De vraag die zich stelde was : verkopen we aan de stadsbrigade of aan andere afnemers. Stadsbrigade leek ons wat te gevaarlijk en die zouden ons misschien geen jota gunnen dus verkochten we die dingen zonder risico in de straat, bracht ons een aardige stuiver op ! Hint : Gloomhaven is geen plaats  voor te eerlijke mensen. Nadien naar een woud een paar kilometers verder waar we 20 vijanden dienden een kopje kleiner te maken. De hoofdopdracht dus. Massa Inox boogschutters en Inox wachters en een sjamaan bovenop. Het was puzzelen en geluk hebben, opnieuw was de gave om te genezen een noodzaak.

De Brute kan forcerend vooruit en aardig wat klappen uitdelen maar kan, mist veel

bravoure van de tegenstander,¬†afgeblokt worden en aangezien hij toch¬†de enige¬†patser is moet¬†er met hem doordacht worden gespeeld. Hij kan aardig toegangen blokkeren en zijn speciale kaart¬†spelen, die hem gedurende 6 beurten een extra schild geeft. Doen zou ik zeggen. Dat geldt daarbij voor alle kaarten en alle karakters¬†die deze optie hebben. Ze zijn uitermatig nuttig, hou ze dus in je kaartenpak. Zolals gezegd is de Brute “de tank” zals Elduvel dat uitlegde, een groot aantal kaarten die tem zes schadepunten kunnen bezorgen. En het voordeel is dat ze niet allemaal vernietigd zijn, je houdt dus met de Brute redelijk lang veel kaarten in je pak. Weinig “afstandswapens” voor de Brute, maar ongemeen harde melee kaarten, goed gedoseerd kunnen deze veel pijn doen. Goede verdediging dankzij zijn grote schild, dit is een speciale kaart, maakt dat hij in de beginperiode van een sessie dient op te kuisen. Samen met een magi√ęr, die kan helen kan dit een mooie combo zijn.

Het belangrijkste blijft dus het  uittesten welke kaarten we in onze hand zullen houden en welke perks (extraatjes) we kunnen bijverdienen. Nu in de toekomst toe zal dit alsmaar belangrijker worden, dus goed nadenken over welke kaarten we bij het starten van een sessie zullen gebruiken. Momenteel zitten we op Level 1 + de x kaarten. De Brute is vanaf volgende sessie LEVEL 2, wat wil zeggen dat er extra handkaarten bij komen . Blijft boeiend.

Nu goed, ondanks de massale overmacht slaagden we er toch in om de vijanden te overwinnen en ondertussen wat geld en dergelijke binnen te halen. Ook nu weer een lang spel, GH maakt het moeilijk door zijn overmacht. Geen LOS hebbende moet je gewoon genoeg afstand houden en dat is het. De kaarten maken het ook niet makkelijk om sommige actie uit te voeren, het ideale moment is gewoon moelijker te vinden. Voor de rest niet veel schatten of nuttigs gevonden, veel dik tegen, of misschien moisten we door andere kamers ? Geen idee, maar onze kaarten geraakten op en we moesten dus vooruit gaan en de 20 vijanden afleggen, vermoorden, kopje kleiner maken. Dus vooruit met de geit. Voor de kleine kroneiken, op dat moment was het scherpe van de Brute er af en dus moesten de anderen van deze groep er alles uithalen.

Maar we deden wat we moesten, de kleinste onder ons bleken over grotere krachten te beschikken dan verwacht en met goed samenspel, moet echt wel want, anders geraak je er niet, slaagden we in deze opdracht !

Het mooie is nu wel dat sommige onder ons nu een niveau hoger gaan, het minst leuke is dat ook het level van moeilijkheidsgraad dat zal doen. En aangezien we niet allemaal altijd aanwezig zijn, mixed groep, kan dat misschien wat moeilijk worden.

Maar dat zien we de volgende sessie wel weer.

Ik probeer dan een ander karakter wat meer voor te stelen, van zodra ik dicht genoeg raak zonder kleerscheuren, journalist zijn in Gloomhaven is bijzonder gevaarlijk.

Ons vrijblijvend Gildeadvies :

  • Verpats wat je kan want geld kan van pas komen.
  • Gebruik de kaarten die je extra schilden geven (een paar beurten), ze zijn nodig !
  • En denk na over die Perks (extraatjes) die je kan kiezen ..
  • Kaartencombo’s zijn je belangrijkste instrument dus goed kiezen en niet zomaar X kaarten tussen smijten is de boodschap.

En zoals steeds was er deze keer geen bierdegustatie maar werden er buiten de Cristal toch een paar lekkere biertjes open gedaan, was het nu het voortdurende aanvallen of de drank zelf, het feit is dat ik niet helemaal meer weet wat het juist was. Dus zeggen we in koor, het was water, …klaar en lekker water.

 

 

 

 

 

Of anders gesteld :  een ooggetuige verslag van El Duvel



Na the Barrow Lair gingen the Brute, mindthief , thinkerer en spellweaver zich bezatten en bespreken wat hun volgende move was. The brute wou naar het inox encampment, The Mindthief en The Thinkerer naar the Crypt. Dus gingen ze in onmin uit elkaar.

 The brute en Spellweaver kwamen nadien the Scoundrel en the Cragheart tegen (die na the Barrow zich weken was gaan bezatten en uiteindelijk toch besloot om weer mee te gaan). In die meeting werd besproken om voor het geld te gaan en naar the inox encampment te trekken en by god’s mercy, het was een goede keuze. Onderweg naar daar hebben ze nog wat extra goud gevonden.

 

Ze hebben dat kampement opgekuist. Terug aangekomen bij de opdrachtgever, stuurde zij ons weer op pad om een grote Diamant te gaan halen (Scenario 9 : The Diamond Mine). Buitengekomen werden we opgewacht door iemand die ons zei dat onze opdrachtgever niet zo een goede bedoelingen heeft met gloomhaven en vroeg ons of we niet liever haar plannen zouden dwarsbomen.

(Scenario 8 : Gloomhaven WareHouse)

En die keuze .. kan u lezen in volgend verslag !


 

Advertenties

Over Thorwahler

RPG Meester : Oog Des Meesters. Motorrijder : CB 750 Verzamelaar en speler van bordspellen. Professioneel bezig in de IT-wereld (SAP) en passioneel erbuiten. Lid van : MVC / Motor Vrienden Club "Motorblok". Lid van : MTC / Motor Toer Club "Vlaanderen".

Informatie

Dit bericht is geplaatst op 19 maart 2018 door in Bordspel, Clubleden, Gloomhaven, Lokaal : Het Republieksken, SpelAvond.

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Doe mee met 64 andere volgers

%d bloggers liken dit: