SK "degildederlandsknechten"

Zytho- en spellologen aller landen verenig u ..en kom bij de Gilde

06.04.2017 : Gloomhaven Sessie 6 – Scenario 66 : ClockWork Cove.


Opnieuw een levend verslag van ElDuvel die midden van het tumult toch tijd vond om nota’s te nemen, waarvoor dank!
Opgepast, bij het lezen zal u informatie bereiken die men soms al eens classeert als spelbederver (spoiler)
Doelpubliek : voor zij die dit scenario al eens speelden.


ClockWork Cove.

 De spellweaver, Cragheart, Tinkerer en scoundrel trokken erop uit op zoek naar een grot vol waardevolle dingen. Ze dachten daar eens op hun gemak een grot te gaan plunderen maar eens binnen kwamen ze wel bedrogen uit.

De grot zat dan wel vol goud en schatkisten maar ook vol vijanden. Vijanden dat ze tot dan nog niet hadden gezien.
Grote bewegende hopen vergif (OOZE), Golems en living Spirits waar hun deel. Ze hadden echter 1 opdracht : ze moesten de laatste drukplaat activeren om de vijanden het zwijgen op te leggen. Bij het openen van de eerste deur  was duidelijk dat dit geen makkelijke opdracht ging worden. We moesten redelijk wat plannen om op de geschikte moment er van door te gaan. De Cragheart liet al verstaan dat hij als tank zou gaan (ergens misten we toch The Brute, maar jah die dronk liever dan op pad te gaan).  De Scoundrel zou voor de eerste drukplaat gaan om ons een doorgang te kunnen verschaffen. Maar in de 2de kamer stonden er nog vijanden op ons te wachten.

Wanneer de spellweaver en de Scoundrel dachten dit is de moment om door te gaan besloten de Tinkerer , Cragheart even te slapen. Spellweaver en Scoundrel gingen toch voor de poort en konden even een paar aanvallen ontwijken en op zich nemen.

Na de rust van beiden kwamen ook zij erbij , Cragheart als onzichtbare tank en Tinkerer gebruikte zijn heals en schilden om ons te beschermen.

Bij het openen van de 3de poort werd het ons duidelijk dat we de poorten meer moesten gebruiken als trapdamage, dit hebben we dan verschillende malen gebruikt om de Stone Golem te verpletteren (wat ook nodig bleek) , De Ancient Artillery waar we voor vreesden deed eigenlijk niet al te veel schade. De oozes echter die bleven zich maar vermenigvuldigen in de voorlaatste kamer. De Cragheart en de Spellweaver keken naar elkaar en dachten dit is het moment om door te gaan en voor de laatste drukplaat te gaan.

De scoundrel wou nog even wachten om te looten …. De Tinkerer wou nog wat meer killen en de schatkisten bereiken.  Spellweaver deed toch zijn deel en sprong met een geweldige kracht en snelheid over de oozes , liep door om nogmaals over de traps te springen tot bij de laatste drukplaat. Alles viel stil.

 

 

 

Ancient technology is voor ons en extra xp voor een moeilijkere dungeon….

 

Wat we fout speelden :

  1.  Monsters zijn geen characters daar was ik verkeerd en zij kunnen dus ook geen deuren open via pressure plates.
  2.  Traps zijn obstacles voor monsters

en info :

Monsters gaan enkel over traps indien er geen andere weg is naar een vijand.

 Interessante dingen : (trap damage p.15 afh van scenario level)

  •  Traps : (rode border) worden verwijderd indien ze afgegaan zijn
  •  Moeilijk gevaarlijk terrein (oranje border) : ze verdwijnen niet van de map en ze doen de helft damage van een trap
  •  Obstacles :  (groene border)
  •  Moeilijk terrein (paarse border) : kosten 2 movement punten.
  •  Treasure : (gele border)

Voorlopige stand


 Brute : Lvl 2

Spellweaver : Lvl 2

Mindthief : Lvl 2

Cragheart : Lvl2

Tinkerer  : Lvl 1

Scoundrel : Lvl 1

Advertenties

Informatie

Dit bericht is geplaatst op 9 april 2018 door in Campagne, gildederlandsknechten, Gloomhaven, Keuzespel, Lokaal : de Biertempel.

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Doe mee met 65 andere volgers

%d bloggers liken dit: