SK "degildederlandsknechten"

Zytho- en spellologen aller landen verenig u ..en kom bij de Gilde

01.05.2018 Gloomhaven Sessie 10 Scenario 57 Investigation & Ipa & Lupulus Wit


DeeVL : MindThief
Machiavelli : Scoundrel
ElDuvel : Spellweaver
Thorwahler : Brute
Dirkos : cragheart
Jafar : Thinkerer


 

Een snel verslag van deze zoektocht in Gloomhaven waarbij de opdracht het zoeken naar een verrader was. Een persoonlijke queeste van de Scoundrel.
Ondanks dat het spel Gloomhaven in het Engels bieden we  excuses voor het veelvuldig gebruik makend van Engelse termen, maar het is onmogelijk om alles te vertalen en voor deze korte artikels in leesbaar Nederlands te gieten.

Opmerking we speelden dit scenario op niveau 3.

Met drie  karakters eerst een Road event doen waarbij we twee Curse kaarten dienden in onze stapel te leggen, eerlijkheid bracht weer niets op.
Zo een kaarten maken dat je aanval compleet de mist inloopt, is een beetje zonde als je net een afdracht gedaan hebt aan de heilige tempel om wat extra te krijgen bij je aanval . (*)

Nadien gingen we naar een Kazerne in het Westen van Gloomhaven om daar mogelijkerwijs de verrader te vinden die de dood van één onzer vrienden op zijn geweten had.
Wel, dat ging als volgt :

Je sluipt in de kazerne binnen, op het binnenplein waar rotsblokken liggen (euh . Wie kuist hier ?) .. dan doe je de deur open die voor je ligt (makkelijkst). Deze is niet vast en toch ligt die bomvol gerief en twee kisten met een extra item en design in.
De wachters hadden net even hun plaspauze want als je de deur open doet dan komen die er natuurlijk aan,  twee Inox wachters  ..die je snel een kopje kleiner maakt. Niemand hoort dat .. en niemand komt te voorschijn.

De tweede kamer, die er naast, zit vol zwetende recruten .. die zich verschieten doch dan volgen, de boogschutters grijpen in eerste plaats naar hun zwaard (oef) zodat je  die kan afslagen en even  in de proviandkamer kan duiken ( om uit te rusten)  Na vrij heftig gevecht toch, probleem opgelost.

Nu goed, nog twee kamers te gaan, welke gaan we kiezen ? We kiezen nummer twee (zij die het verhaal niet opgezet hebben , want bij het opzetten zal je altijd zaken lezen die je beter niet zou zien).. en verslagen de Elite en zijn mensen zodat we plots de echte verrader, die vanachter een gordijn of doos verschijnt kunnen doden.

Missie geslaagd !!! De vierde kamer zat vol met honden maar daar kwamen we dus niet binnen, wat  een geluk mag heten.

We dachten dat de queeste gedaan was en begonnen al een extra karakter te openen maar dat klopt dus niet echt ..hieronder meer.

Kortom een leuk scenario ! Ik hou wel meer van dit soort zaken .. de KILL them all is afgezaagd !

 

 


Wat we verkeerd deden :

Beter de scenariokaarten lezen .. altijd nieuwe regels .. yam yam

Wat we beter deden :

Geld doneren in de tempel om zo blessing kaarten te krijgen – die gaan maar 1 scenario mee ..maar zijn nuttig ! Wel 10 Goud ! (*)

We speelden, hier vanaf de middag, echte tijd, en om eerlijk te zeggen dat is toch nog leuker, het is klaar als je gespeeld hebt.
Ik vraag me af wat andere clubs daarvan denken ? Wie speelt er tijdens de weekeindes als het over campagnes gaat ? Geen idee.

 

 

 

Advertenties

Over Thorwahler

RPG Meester : Oog Des Meesters. Motorrijder : CB 750 Verzamelaar en speler van bordspellen. Professioneel bezig in de IT-wereld (SAP) en passioneel erbuiten. Lid van : MVC / Motor Vrienden Club "Motorblok". Lid van : MTC / Motor Toer Club "Vlaanderen".

Eén reactie op “01.05.2018 Gloomhaven Sessie 10 Scenario 57 Investigation & Ipa & Lupulus Wit

  1. Pingback: Volgende Activiteiten: | SK "degildederlandsknechten"

Reacties zijn gesloten.

Informatie

Dit bericht was geplaatst op 3 mei 2018 door in Bier, Bordspel, Campagne, SpelAvond en getagd als .

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Doe mee met 66 andere volgers

%d bloggers liken dit: